Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Fructele, elixirul tineretii

Spinning cu SILVIAN
19:30 - 20:30
marți
19 noiembrie 2019
 
 

fructe_stil-de-viata-sanatosConsumul zilnic de fructe are numeroase efecte benefice asupra intregului organism, fapt demonstrat de numeroasele studii stiintifice relevante.

Protectia impotriva anumitor tipuri de cancer, prevenirea diabetului si a obezitatii, reducerea riscului de infarct, atac cerebral si a bolilor de inima, normalizarea tensiunii arteriale, scaderea riscului de afectiuni osoase si boli renale,  acestea sunt doar o parte dintre cele mai importante beneficii ale fructelor asupra organismului uman.

Cele mai indicate fructe, sunt cele cu un continut mare de vitamine.

  • Vitamina A: aceasta ajuta la mentinerea sanatatii pielii si a mucoaselor si imbunatateste vederea: mango, papaya, piersici, pepene galben, caise uscate. Esentiala pentru mentirea sistemului respirator.
  • Vitamina B6: ajuta la diminuarea oboselii, stresului si a durerilor de cap, regleaza tensiunea arteriala si colesterolul : avocado, banane, alune de padure, nuci, fistic. Importanta pentru mentinerea echilibrului psihic.
  • Vitamina C: guavele, macese, kiwi, portocale, papaya. Rol important in tratarea si prevenirea infectiilor.
  • Vitamina E: arahide in coaja, alune de padure, fistic, migdale, caise uscate. Ajuta la o buna functionare a glandelor endocrine si sexuale, prezinta efect anticancerigen si ofera protectie vaselor sanguine.

Persoanelor ce doresc sa piarda in greutate le este recomandat consumul constant de fructe, deoarece o parte din acestea contin o cantitate mica de zahar (cele mai indicate fiind piersica, zmeura si capsuna), sunt alcatuite din multe fibre (nuci verzi, macese, fructul pasiunii), au putine calorii (pepenele rosu), ajuta la scaderea colesterolului (avocado) si au multe proteine (prunele, caisele uscate, struguri).

Persoanele ce doresc sa ia in greutate cateva kilograme intr-un mod sanatos sunt sfatuite sa consume struguri  si fructe ce ajuta la ingrasat prin stimularea apetitului si continutul caloric destul de ridicat,  ce au proprietati antioxidante cu efect antiimbatranire, protejand tesuturile si celulele de actiunea periculoasa a radicalilor liberi.

Fructele sunt importante resurse de minerale si antioxidanti, ce ajuta la protectia si hranirea celulelor la o buna functionare a intregului organism.

Totodata, trebuie sa tinem cont de faptul ca fructele nu sunt recomandate spre consum seara, dupa cina, deoarece pot favoriza depunerea kilogramelor. Cele mai eficiente fructe sunt citricele, acestea  lupta  impotriva kilogramelor, ajuta la arderea rapida a grasimilor si la detoxifierea  organismul.

Cel mai indicat este sa consumam fructe, dimineata pe stomacul gol. Dimineata corpul are o capacitate mai mare de absortie a vitaminelor, fibrelor si carbohidratilor de care are nevoie pentru a fi sanatos. Pentru ca fructele sa aduca beneficii multiple corpului, acestea trebuie consumate goale(ca atare) si cat mai proaspete. Cand fructele sunt consumate singure, stomacul  absorbe  mult mai usor nutrientii din ele.

Kilogramele in plus, problemele digestive, lipsa de energie si pielea uscata, sunt doar o parte din problemele ce isi pot gasi rezolvarea in consumul zilnic de fructe. Atata timp cat consumam fructe intr-un mod corect (fara a le combina cu legume sau cu alte fructe nepotrivite), organismul nostru va incepe sa intinereasca, sa aiba o piele elastica si hidratanta si sa aiba multa energie. 

Pentru  a profita la maximum  de pe urma consumului de fructe si a nu ingreuna digestia, pentru a evita balonarea si fermentatia, trebuie consumate cu o jumatate de ora inainte de o masa principala sau la doua ore dupa aceasta! De evitat, de asemenea, consumul de fructe inainte de culcare!

Articol realizat de Ioana Andreea Baltateanu | Instructor Yoga

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro.