Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Exercitiile pliometrice: beneficii si contraindicatii

Spinning cu SILVIAN
19:30 - 20:30
joi
19 septembrie 2019
 
 

mixed_plyometrics

Poate va intrebati: ,,ce sunt exercitiile pliometrice?’’. Raspunsul la aceasta intrebare este simplu : sunt exercitii care implica sarituri (saritura cu coarda, sarituri peste obstacole) si care se bazeaza pe contractii musculare rapide si puternice, produse intr-un timp scurt, viteza de reactie, dar si cresterea rezistentei la efort fiind vizibil imbunatatite dupa un astfel de antrenament. O clasa bazata pe miscari pliometrice combina exercitii de tip functional cu cele din arta kickboxing-ului sau din aerobic, punand accent pe trecerea rapida de la extensia muschilor la contractia lor.

Deoarece ne dorim ca cei care ne calca pragul la Social Gym sa fie cat mai informati cu privire la exercitiile pe care le practica in cadrul antrenamentelor, ne-am gandit sa va povestim mai jos despre cateva dintre beneficiile exercitiilor pliometrice, dar si cum ar trebui sa le executati pentru ca acestea sa fie eficiente:

  • Cresterea fortei musculare: exercitiile pliometrice combinate cu un program de antrenamente cu greutati va pot ajuta sa aratati mai bine si sa efectuati antrenamentele intr-un mod mai eficient. Pentru ca veti obtine un nivel al fortei mai ridicat, acestea vor contribui , indirect, la dezvoltarea musculaturii, deoarece veti putea ridica greutati mai mari in sala de forta.
  • Un procent mai mic de grasime corporala: practicarea cu regularitate a antrenamentelor pliometrice va ajuta sa obtineti un procent mai mic de grasime corporala. Aceste exercitii au un ritm intens si sunt eficiente in arderea grasimilor si imbunatatirea metabolismului.
  • Protectia articulatiilor: pentru ca exercitiile pliometrice intaresc musculatura si au un impact redus asupra articulatiilor, ele va pot ajuta la prevenirea accidentarilor in sala de forta, reducand riscul rupturilor de tendoane sau entorselor.

In ceea ce priveste contraindicatiile, ’’regula de aur’’ este sa evitati sa lucrati cu greutati si sa faceti si exercitii pliometrice in cadrul aceluiasi antrenament. Spre exemplu, daca lucrati intr-o zi picioare, nu faceti, tot in aceeasi zi, si exercitii pliometrice pentru partea inferioara. O alta conditie importanta pentru cei care vor sa incerce astfel de exercitii este sa nu aiba probleme articulare grave si sa fie intr-o forma fizica destul de buna, deoarece antrenamentele pliometrice sunt destul de solicitante. Insa, tot ceea ce conteaza este sa fiti perseverenti, iar rezultatele pozitive nu vor intarzia sa apara!

Sursa foto

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro.