Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Cum sa respiri corect la sala de sport?

Spinning cu SILVIAN
19:30 - 20:30
marți
19 noiembrie 2019
 
 

Cardio-danse

Atunci cand respiri corect in timpul exercitiilor fizice, antrenamentul pare mult mai simplu si rezultatele pozitive se observa mai repede. Din acest motiv, iti prezentam cateva principii ale unei respiratii corecte, pe care le poti incerca cu incredere in timpul antrenamentelor la Social Gym.

Concentreaza-te pe respiratie


Indiferent de tipul exercitiilor practicate la sala, principiul de baza este sa te concentrezi pe respiratie, chiar daca nu esti obisnuit sa faci acest lucru in mod normal. Se intampla adesea ca persoanele care incep un program de antrenament sa respire intr-un mod inadecvat, fara ca macar sa fie constiente de acest lucru: fie au tendinta sa isi tina respiratia cand exercitiul este solicitant, fie nu isi coordoneaza respiratia cu ritmul miscarilor pe care le executa.

Exercitiile cardio – Respira profund, „din burta”


Intrucat este o respiratie foarte profunda, respiratia abdominala, „din burta”, este cea mai indicata in timpul antrenamentelor cardio/aerobic. Aceasta este diferita fata de respiratia din piept, pe care o folosim in 90% din timp si implica urmatorii pasi:

  1. Relaxeaza abdomenul; daca il incordezi iti va fi mai greu sa inspiri profund.
  2. Respira profund, astfel incat burta (nu pieptul!) sa se ridice atunci cand inspiri si sa coboare atunci cand expiri.
  3. Repeta in ritmul exercitiilor.

Exercitiile Pilates – Respira ca si cum ai purta un corset


In cazul exercitiilor Pilates, controlul asupra posturii corpului este foarte important. De aceea, cea mai potrivita respiratie este cea „laterala” sau „intercostala”, care cuprinde urmatorii pasi:

  1. Cu abdomenul semi-incordat si spatele drept, inspira profund pe nas si imagineaza-ti cum aerul iti umple plamanii, facandu-i sa se extinda in lateral. In tot acest timp, abdomenul trebuie sa ramana tensionat.
  2. Expira cu buzele intre-deschise, impingand aerul lent, dar cu forta.
  3. Repeta pana cand devine natural.

Daca respiratia „laterala” te va ajuta sa-ti imbunatatesti postura corpului, cea abdominala te va face mai rezistenta la efort sustinut si in timpul antrenamentelor intense.

Sursa foto

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro.