Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Alimente recomandate inainte si dupa antrenamentul la sala

Spinning cu SILVIAN
19:30 - 20:30
joi
19 septembrie 2019
 
 

alimentatie sanatoasa


Exista o multime de mituri legate de alimentatia potrivita de dinainte sau dupa antrenamentul de la sala. Este adevarat ca, daca mananci dupa sala, pui la loc tot ce ai reusit sa dai jos in timpul exercitiilor? Ce e indicat sa consumi in timpul antrenamentului? Dar inainte de a incepe? Acestea sunt intrebari frecvente ale celor care obisnuiesc sa mearga la sala, iar raspunsurile primite sunt pe cat de multe, pe atat de diverse. Asadar, ne-am gandit ca, prin intermediul acestui articol, sa raspundem acestor intrebari si sa lamurim confuziile legate de alimentatia care va ajuta sa dati un randament maxim in sala de fitness.

Alimentatia inainte de antrenament


Inainte cu doua-trei ore de antrenament este indicat sa consumati o masa consistenta, bogata in carbohidrati cu indice glicemic scazut (orez, cartofi dulci) si in proteine complete, de preferat, de origine animala (piept de pui, carne rosie). Care ar fi motivul pentru care aceste alimente sunt importante inainte de un efort fizic prelungit? Aceste produse reprezinta o sursa importanta de glicogen, substanta „responsabila’’ cu nivelul nostru de energie, iar lipsa unui nivel optim a acestei substante in corp va conduce, implicit, la o rezistenta scazuta la efort si la o masa musculara nedezvoltata. Deci, mitul conform caruia nu se mananca inainte de a merge la sala este o afirmatie complet gresita.

Cat priveste alimentele ce nu ar trebui sa fie pe lista de produse consumate inainte de antrenament se numara cele bogate in zaharuri, inclusiv fructele dulci, deoarece pot duce la o lipsa de energie si forta din cauza scaderii glicemiei, ce se produce in timpul efortului fizic, in urma raspunsului insulinic.

Ce putem consuma in timpul antrenamentului?


O greseala des intalnita in salile de sport este mancatul in timpul exercitiilor. Deci, pentru un antrenament eficient, masa de dinainte ar trebui sa fie suficienta pentru a acoperi necesarul de energie de care aveti nevoie. In schimb, foarte importanta este hidratarea in timpul exercitiilor. Deci, apa nu ar trebui sa lipseasca in timpul antrenamentului, pentru a preveni deshidratarea.

Ce sa mancam dupa antrenament?


Contrar parerilor multor persoane, masa de dupa antrenament este una dintre cele mai importante mese ale zilei. Ceea ce mancati imediat dupa ce iesiti din sala (in urmatoarele 2-3 ore) contribuie la recuperarea organismului dupa ce ati depus un efort sustinut. Deci, o masa bogata in proteine si in carbohidrati cu index glicemic ridicat este indicata dupa antrenament. O gustare rapida, bogata in zaharuri (o banana, un shake) imediat dupa terminarea exercitiilor, urmata de o masa solida bogata in proteine, fibre, vitamine si antioxidanti sunt recomandate dupa o vizita la sala de fitness. Un exemplu de masa ar fi: o bucata de peste la grătar (100-150 g) cu o garnitura de legume fibroase (broccoli, morcovi, spanac, rosii, fasole verde).

In concluzie, alimentatia de dinainte si de dupa efortul fizic depus la sala este un element important pentru progresul in urma unui antrenament. Ceea ce veti manca o sa va ajute sau, din contra, va contribui la o dezvoltare mai putin armonioasa a corpului.

Impreuna cu nutritionistii de la Social Gym vei putea gasi cel mai eficient program de nutritie si de spor pentru a-ti echilibra stilul de viata si a-ti ameliora problemele de sanatate.

Sursa foto

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro.