Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

3 idei pentru un mic dejun sanatos

Spinning cu SILVIAN
19:30 - 20:30
joi
21 noiembrie 2019
 
 

eB2cK2dLn33H0SxDzfl-mNrsduhdCqKSH064QssrUksCunosti dictonul „mananca dimineata ca un rege, la pranz ca un print si seara ca un cersetor”? Ei bine, aceasta expresie nu se refera neaparat la cantitatea de mancare consumata, ci la substantele nutritive si la energia de care are nevoie organismul tau in fiecare etapa a zilei.

Asadar, dimineata iti trebuie o masa satioasa si sanatoasa care, eventual, sa-ti stimuleze digestia si sa pastreze senzatia de satietate pentru cateva ore, adica cel putin pana la masa de pranz.

Pentru a-ti stimula creativitatea, iti vom oferi 3 idei pentru micul dejun care indeplinesc toate cerintele de mai sus. A nu se intelege gresit: Omleta este in continuare regina diminetilor.

1.Shake-ul pe baza de lapte, banane si miere

Daca preferi un mic dejun dulce, shake-ul preparat in casa iti ofera toate motivele sa-l incerci: este sanatos, gustos, ajuta digestia si iti ofera energie toata ziua. Dureaza 5 minute sa-l faci si, pe langa ingrediente, ai nevoie doar de un mixer.

Pentru 2 cani de shake se folosesc 1 cana si ½ lapte, 1 banana si 1 lingurita de miere. Aici vine partea creativa: dupa gust, poti adauga un galbenus de ou, caju, alune, nuci, curmale, stafide, smochine, caise confiate, fulgi de cocos, scortisoara, cacao (1-3 lingurite/cana) sau chiar tarate (1-2 lingurite/cana). Te sfatuim sa incerci intai combinatii din putine ingrediente, pentru a-ti da seama pe care le preferi.

2. Oua cu spanac sau avocado

Combinatia de oua cu legume este perfecta pentru micul dejun, deoarece ofera organismului tau nutrientii necesari pentru a incepe ziua in forma. O idee este sa incerci combinatia de oua cu spanac si ciuperci pe o felie de paine integrala: ouale pot fi preparate sub forma de omleta sau ochiuri, insa preferabil ar fi sa eviti prajirea in ulei.

O alta idee este sa consumi ouale impreuna cu avocado si jalapeno (ardei iute rosu). Aceasta combinatie iti ofera proteine si grasimi sanatoase, accelerandu-ti metabolismul de la primele ore ale diminetii.

3. Sandwich sanatos

Oricine poate face un sandwich, nu-i asa? Insa pentru un sandwich sanatos este nevoie de respectarea unor reguli de baza, cum ar fi evitarea cascavalului, a pateului sau a mezelurilor. Poti prepara un sandwich sanatos folosind doar paine integrala, piept de pui sau de curcan (preparat la gratar cu o seara inainte) si legume proaspete: salata verde, rosie, castravete, ardei, masline etc. Mai poti folosi unt, ton sau cateva felii de ou fiert, dupa gust.

Optiunile pentru micul dejun sunt infinite si este important sa pastrezi diversitatea, incercand cat mai multe ingrediente si retete rapide. Succes si pofta buna!

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro.